Programma

Opening

Opening door de dagvoorzitter

Keynote

Handing over the keys to the kingdom: CIAM & Security

Heb jij al een stuk gelezen over CIAM waarin informatiebeveiliging niet wordt genoemd? Nee? Dat komt omdat goede informatiebeveiliging van vitaal belang is voor goede Customer Access. Je wilt namelijk de vertrouwensrelatie met je klanten verbeteren en staat op het punt om ze toegang te geven tot jouw systemen en informatie! Maar hoe scherm je dat goed af? Hoe geef je misschien wel duizenden mensen toegang, maar voorkom je datalekken?

Wees niet bang, tijdens deze sessie vertel ik je over de verschillende informatiebeveiligingsmaatregelen die je kunt treffen om van jouw Customer Identity & Access Management een succes te maken!

Interactieve sessie

Tijdens deze sessie gaat dagvoorzitter Rion Rijker in gesprek met een panel van experts over de vragen die u heeft op CIAM gebied. Maar ook hij is ook benieuwd naar de ervaringen uit de zaal. Het doel van deze sessie is om u op een unieke, informele, snelle en spontane manier in contact te brengen met andere deelnemers en experts én u te informeren over wat er speelt op het gebied van CIAM bij andere organisaties. 

Keynote

Know your customer

Customer identity & access management (CIAM) kent vele aandachtspunten die variëren van het beheersen van risico’s tot het optimaliseren van de dienstverlening. Dat houdt in dat de CIAM-omgeving niet alleen moet worden geïntegreerd met de bestaande IAM-omgeving, maar ook met processen en tooling voor risicomanagement, business intelligence en marketing. Daarnaast moet rekening worden gehouden met relevante wet- en regelgeving.

In deze keynote wordt CIAM in de juiste context geplaatst en worden alle aspecten besproken die aandacht behoeven bij de invoering ervan. Een en ander wordt aan de hand van een klantcase geïllustreerd.

Keynote

Nederlandse Publieke Omroep: Meerwaarde door personalisatie en publieke taak

De publieke omroep houdt zich al meer dan 65 jaar met televisie uitzendingen en 100 jaar met radio uitzendingen bezig. Deze media werken traditioneel maar een kant uit: van zender naar ontvanger. Online platformen zoals NPO Start bieden de mogelijkheid in direct contact te treden met individuele personen. Dit biedt ook een organisatie als de NPO de mogelijkheid om kijkers en luisteraars content en functionaliteit op maat te kunnen bieden. Nick Ceton, Programma Manager Personalisatie bij de NPO, vertelt u in deze sessie hoe de NPO een CIAM systeem implementeert waarbij personalisatie enerzijds en haar publieke wettelijke taak anderzijds in balans kunnen zijn en zo meerwaarde biedt voor het publiek in een landschap met steeds meer commerciële spelers.

Keynote

Veilig identificeren en inloggen met iDIN

Door de toenemende digitale dienstverlening moeten consumenten zich steeds vaker online identificeren. Om dit veilig te kunnen doen hebben zij eindeloos veel usernames en wachtwoorden nodig. Maar zou het niet fantastisch zijn als zij maar 1 token hoeven te gebruiken bij inloggen, identificeren, leeftijd bevestigen en signeren bij verschillende organisaties? iDIN is een dienst, ontwikkeld in samenwerking met de banken, die dit mogelijk maakt met de veilige en vertrouwde inlogmiddelen van hun eigen bank. Tijdens deze sessie vertellen Saskia Henzel en Wiljan Janssen van De Volksbank u meer over het ontstaan van iDIN en nemen ze u mee in praktijkvoorbeelden van gebruikers.