Programma

Ontvangst en registratie 08:45 uur

Ontvangst en registratie

Op woensdag 2 oktober kunt u zich vanaf 08:45 uur registreren in Congrescentrum 1931 in ’s-Hertogenbosch.

Opening 09:30 uur

Opening door de dagvoorzitter

Rion Rijker, privacy jurist bij TrainMe opent het congres.

Interactieve sessie 09:45 uur

Tijdens deze sessie gaat dagvoorzitter Rion Rijker in gesprek met een panel van experts over de vragen die u heeft op CIAM gebied. Maar hij is ook benieuwd naar de ervaringen uit de zaal. Het doel van deze sessie is om u op een unieke, informele, snelle en spontane manier in contact te brengen met andere deelnemers en experts én u te informeren over wat er speelt op het gebied van CIAM bij andere organisaties. 

Break-outsessie A1 10:30 uur

How Leading Brands Build Consumer Trust with CIAM

Customer expectations have changed. Consumers expect simple and frictionless registration experiences that are highly secure. Join Mayur Upadhyaya, Akamai Senior Director of Identity Cloud (formerly Janrain), for a thought-provoking discussion about the true value of customer identity data, trends that threaten to dilute its value, and how to build a privacy-centric CIAM strategy for your digital business.

Ochtendpauze 10:55 uur

Ochtendpauze op het netwerkplein met 1-op-1 gesprekken

Break-outsessie A2 11:40 uur

Rise of the Machines: Protecting These New Identities

There are two actors on every network—people and machines. People rely on user names and passwords to identify themselves and gain access to machines, apps and devices. Machines use digital keys and certificates for M2M communication and authentication. But we’re not protecting these growing machine identities. We spend billions each year on user name and password security, but almost none on protecting keys and certificates. 
Learn about these new security risks and the steps you can take immediately to get these risks under control.

Keynote 12:10 uur

Know your customer

Customer identity & access management (CIAM) kent vele aandachtspunten die variëren van het beheersen van risico’s tot het optimaliseren van de dienstverlening. Dat houdt in dat de CIAM-omgeving niet alleen moet worden geïntegreerd met de bestaande IAM-omgeving, maar ook met processen en tooling voor risicomanagement, business intelligence en marketing. Daarnaast moet rekening worden gehouden met relevante wet- en regelgeving.

In deze keynote wordt CIAM in de juiste context geplaatst en worden alle aspecten besproken die aandacht behoeven bij de invoering ervan. Een en ander wordt aan de hand van een klantcase geïllustreerd.

Lunchpauze 12:35 uur

Lunchpauze met 1-op-1 gesprekken

Keynote 13:50 uur

CIAM & GDPR: onoplosbaar spagaat of oplosbaar equilibrium?

Welke impact kan de GDPR hebben op CIAM projecten en hoe kunt u omgaan met die impact. Hoe Is de GDPR van toepassing op uw CIAM project? Wat is CIAM? Hoe past CIAM binnen het GDPR kader? Welke gevolgen heeft de GDPR op CIAM projecten in het algemeen?

Tijdens deze sessie bespreekt Pavle in het kort met welke rechten van betrokkenen u rekening moet houden vanuit de GDPR. Verder zal hij met u de stappen, die u waarschijnlijk zult moeten nemen voordat u uw CIAM project begint, doornemen en bespreken waar u gedurende de CIAM lifecycle rekening mee moet houden. Hierbij zoomt hij in op wat data minimalisation en privacy by design voor uw CIAM project kunnen betekenen.

Keynote 14:15 uur

Nederlandse Publieke Omroep: Meerwaarde door personalisatie en publieke taak

De publieke omroep houdt zich al meer dan 65 jaar met televisie uitzendingen en 100 jaar met radio uitzendingen bezig. Deze media werken traditioneel maar een kant uit: van zender naar ontvanger. Online platformen zoals NPO Start bieden de mogelijkheid in direct contact te treden met individuele personen. Dit biedt ook een organisatie als de NPO de mogelijkheid om kijkers en luisteraars content en functionaliteit op maat te kunnen bieden. Nick Ceton, Programma Manager Personalisatie bij de NPO, vertelt u in deze sessie hoe de NPO een CIAM systeem implementeert waarbij personalisatie enerzijds en haar publieke wettelijke taak anderzijds in balans kunnen zijn en zo meerwaarde biedt voor het publiek in een landschap met steeds meer commerciële spelers.

Middagpauze 14:40 uur

Middagpauze op het netwerkplein met 1-op-1 gesprekken

Keynote 15:25 uur

Veilig identificeren en inloggen met iDIN

Door de toenemende digitale dienstverlening moeten consumenten zich steeds vaker online identificeren. Om dit veilig te kunnen doen hebben zij eindeloos veel usernames en wachtwoorden nodig. Maar zou het niet fantastisch zijn als zij maar 1 token hoeven te gebruiken bij inloggen, identificeren, leeftijd bevestigen en signeren bij verschillende organisaties? iDIN is een dienst, ontwikkeld in samenwerking met de banken, die dit mogelijk maakt met de veilige en vertrouwde inlogmiddelen van hun eigen bank. Tijdens deze sessie vertellen Saskia Henzel en Wiljan Janssen van De Volksbank u meer over het ontstaan van iDIN en nemen ze u mee in praktijkvoorbeelden van gebruikers.

Keynote 15:50 uur

Innovatie in een complexe omgeving

Dit jaar wordt KLM 100 jaren oud. Hiermee is KLM de oudst opererende luchtvaartmaatschappij ter wereld. Pionieren en innoveren zit in hart en nieren van KLM, echter heeft het eeuw oude bedrijf ook te maken met legacy systemen.

In deze talk zal Geoffrey Huizinga meer vertellen over hoe customer identity & access management in een complexe omgeving georganiseerd wordt om zo alsnog te kunnen innoveren en de klantwens te behartigen. Een kijkje in de digitale keuken van KLM!

Afsluiting 16:15 uur

Afsluiting door dagvoorzitter Rion Rijker

Netwerkborrel 16:25 uur

Borrel ter afsluiting van de dag